چيلر سانتريفيوژ خورشيدي
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

 

با شرايط حاكم به جهان و شرايط محيط زيست امروزه صرفه جويي در مصرف انرژي تبديل به الزام شده است و به عبارتي يك “بايد” است و نه “انتخاب”.

اگر با اين ضريب و شتاب اقدام به مصرف انرژي­هاي فسيلي و مواد معدني كنيم نفت و گاز بيشتر از 50 سال دوام نخواهد داشت و ذغال سنگ تا حداكثر 100 سال آينده تمام خواهد شد و مواد معدني، مس، آلومينيوم، روي و قلع تا 20 سال ديگر به اتمام خواهد رسيد. به دليل تجديد ناپذير بودن اين منابع براي دوام و استفاده طولانيتر راهي جز صرفه جويي و ذخيره بخشي از اين منابع براي آيندگان نيست.

تهويه مطبوع مركزي در ساختمان­هاي مسكوني، اداري و تجاري كه 60% مصرف انرژي ساختمان را به خود اختصاص مي­ دهد از جمله مسائل چالشي براي صنعت تهويه مطبوع و سرمايش به حساب مي ­آيد كه بايد در جهت كنترل و كاهش مصرف و صرفه جويي واقعي انرژي آن راهي يافت.

يكي از انواع چيلرهاي تراكمي، چيلر سانتريفيوژ است كه به دليل نوع طراحي و كاركرد كمپرسورها و نحوه سيكل تبريد متفاوتي كه در قياس با ساير چيلرها دارد و داراي ضريب عملكرد (COP) و راندمان كاري بالاتري (ضريب عملكرد تا 8/8) است. معمولاً وقتي از كمپرسورهاي سانتريفيوژ استفاده مي‌شود كه حجم بخار ورودي به كمپرسور خيلي زياد باشد. به عبارت ديگر كمپرسورهاي گريز از مركز از نوع ماشين‌هاي با ظرفيت بالا و از نظر ساختمان مشابه پمپ‌هاي سانتريفوژ است و بر اساس نيروي گريز از مركز كار مي‌كنند. از مهمترين مزاياي اين دسته از چيلرها، تامين بارهاي سرمايشي زياد با استفاده از يك چيلر، ضريب عملكرد و راندمان بالا، سر و صداي بسيار كم، لرزش پائين، هزينه تعميرات و نگهداري پائين به دليل تكنولوژي بالا و عدم خرابي زودهنگام، اشغال فضاي كمتر در ظرفيت هاي بالا در مقايسه با ساير انواع چيلر، قابليت ارائه در دماهاي كاكرد متفاوت، كنترل پذيري خطي و در نهايت مصرف انرژي پائين است




:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: